Fraport TAV AntalyasporSpor

Fraport TAV Antalyaspor’dan Açıklama

Fraport TAV Antalyaspor’dan Açıklama

Süper Lig’in 10’uncu haftasında deplasmanda oynanan Büyükşehir Belediyesi Erzurumspor maçındaki hakem kararları, sahada mücadele eden futbolcuların emeğinin çalındığı bir karşılaşma olarak tarihteki yerini aldı. 90 dakika içerisinde birçok düdüğü tartışmaya açık olan hakem Ali Şansalan ile VAR hakemi Özgüç Türkalp’in son dakikada verdiği kararlar, sadece kulüpün değil, hakem camiasının tarihindeki yerini de alacaktır.

Şimdi futbolumuzu yönetenlere kamuoyunun aydınlatılması amacıyla bazı sorular sorup, cevabını bekleyeceğiz.

Öncelikle; 24 saat önce oynanan Gaziantep FK – Yeni Malatyaspor karşılaşmasının VAR hakemi olan Özgüç Türkalp, neden 24 saat arayla iki Süper Lig maçının VAR hakemi olarak atanmıştır? 24 saat önce oynanan maçın son dakikasında yaşanan pozisyonda maçın hakemi Ali Palabıyık’ı izlemeye çağırarak nizami pozisyonda yanlış yönlendiren Türkalp, 1 gün sonra yine maçın hakemini yanıltmış, bu kez can yakan bir hatanın başrolünde olmuştur. Daha acısı, MHK’den bir telefon alıp “Doğru karar verdin seni kutluyoruz” mesajı almış mıdır? (EK-1)

Kudriashov’un yüzüne gelen darbede kartını kullanmayı bırakın, faul bile vermeyen (EK-2), Fredy’nin ayak bileğine basılmasına faul çalmayan (EK-3), gole giden Amilton’un rakibiyle temas etmemesine rağmen faul kararı veren (EK-4), Erzurumspor’un ilk golünden önce elle oynamayı görmeyen (EK-5) Şansalan ve VAR hakemleri, Eren’in tartışmaya açık hareketine bu kadar kolay bir düdüğü hangi psikoloji ile çalmıştır?

Tartışmalı gol pozisyonunda yardımcısı Esat Sancaktar’ın doğru bayrağına uyan Ali Şansalan, pozisyonu bir kez de VAR kayıtlarında incelemesine rağmen nasıl kararını yanlışa çevirmiştir? (EK-6)

Ali Şansalan IFAB’ın “Ofsayt” kurallarını içeren 11’inci maddesindeki “Bilerek oynama” ve “Kurtarma” arasındaki farkı biliyor mudur?

Bilmiyorsa hemen özetleyelim; (EK-7, EK-8, EK-9)

KURAL 11 (OFSAYT)

BİLEREK OYNAMA;

Ofsayt pozisyonunda bulunan bir oyuncu topu, bilerek elle oynama da dahil, topla bilerek oynayan bir rakip oyuncudan alırsa, rakip oyuncunun bilerek yaptığı kurtarma dışında, bulunduğu pozisyondan avantaj elde etmiş olarak değerlendirilmez.

KURTARMA;

Bir kurtarma, bir oyuncunun elleri/kolları hariç (kendi ceza alanı içinde bulunan kaleci dışında) vücudunun herhangi bir bölümüyle kaleye giden veya kaleye çok yakın geçen bir topu durdurması veya durdurmaya teşebbüs etmesidir.

Peki, bizler bu iddiada bulunurken ulusal televizyon kanallarındaki spor yorumcuları pozisyon için neler söylüyor, bir de ona bakalım;

ERSİN DÜZEN/TRT SPOR: Kural kitabına göre bilerek oynamaya değil kurtarmaya giriyor. Pozisyon ofsayt. Top kaleye doğru yönelmediği için Naldo’nun kırmızı kartı yanlış.

TÜMER METİN/TRT SPOR: Erzurumsporlu oyuncu ofsaytta. Bir avantaj sağlıyor. Pozisyon kurtarma. Dolasıyla ofsayt. Kırmızı kart yanlış.

ALİ GÜLTİKEN/TRT SPOR: Ferhat’ın müdahalesi kurala göre kurtarmaya giriyorsa pozisyon ofsayt.

TUNCAY ŞANLI/TRT SPOR: Kaleci topu kurtarmak istiyor ve elinden kaçırıyor. Kural böyle diyorsa ofsayt.

DENİZ ÇOBAN/ BEIN SPORTS: Kaleci hamleyi top kaleye girmesin diye kurtarmak için yapıyor. Kural kitabındaki ifadeye göre bu bir kurtarmadır. Yardımcı ve orta hakem doğru karar verdi. VAR hakeminin hatalı bir şekilde, kural bu kadar açık olmasına rağmen izlemeye davet ettiği Ali Şansalan oyun kurallarını bilmediği için gol kararı verdi. Yüzde yüz ofsayt. Naldo kaleye giden topu engellemeyip auta giden topu engellediği için ihtara gerek yok. Kırmızı kart hatalı. (EK-12)

BÜNYAMİN GEZER/TRT SPOR: Çizdikleri çizgi bile yanlış. Kırmızı çizgi çekilmeli. Bu top kaleye ya da yakınına giden bir top. O zaman bu bir kurtarmadır. Ofsayttaki oyuncu bulunduğu konumdan avantaj sağlıyorsa ki sağlıyor. O halde pozisyon ofsayt. Golle alakası yok. (EK-13)

Şimdi tekrar soruyoruz;

Özgüç Türkalp ve yanlış yönlendirdiği Ali Şansalan pozisyonun “Bilerek oynama” değil, “Kurtarma” olduğunu neden görememiştir, kuraları bilmiyor mudur?

VAR’ın mavi çizgisi son oyuncumuzun olduğu yerden geçerken, rakip oyuncunun ayağının üzerinden geçmesi, bu oyuncunun ofsaytta olduğunu göstermiyor mu? Neden kırmızı çizgi çekilip bu durum daha net olarak belirtilmedi? (EK-10)

Naldo’nun, oyun alanının dışına çıkan topa koluyla müdahale etmesine sarı kart veren ve ardından oyuncumuzu ihraç eden Ali Şansalan, topun, kaleye doğru değil auta doğru gittiği için oyun kurallarına göre pozisyonun ihtar gerektirmediğini bilmiyorum mu? (EK-11)

Daha önce aleyhimize verilen kolay penaltılar, pozisyon gereği oluşan hareketlerde çıkan acımasız kırmızı kartlar, benzer pozisyonlarda aleyhimize çalınan çifte standart düdüklerin ardından verilen son kararlar, artık kendi iyi niyetimizi de sorgulamamıza, maalesef ki; sesini yükseltenin dikkate alındığına olan düşüncenin haklı olduğuna dair inancımızın artmasına neden olmuştur.

Kamuoyunun hakkımızı arama noktasında geri adım atmayacağımızı bilmesini isteriz.

Antalyaspor A.Ş. Yönetim Kurulu

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu